75. Yılında Köy Enstitüleri (17 Nisan 1940 – 2015)


Cumhuriyetin kuruluşundan bu yana dönemsel uygulamalar olmuş ve yapılan bu çalışmalar sürekli tartışılmıştır. Köy Enstitüleri de bu önemli uygulamalardan biridir. Günümüzde hala tartışılır olması önemini azaltmamıştır. Enstitüler ülkenin özgün koşullarından ortaya çıkmıştır. Eğitim ve kalkınma alanında önemli kilometre taşlarından biridir.

Eğitimde en önemli faktör öğretmenlerdir. Günümüzde nitelikli öğretmen yetiştirme alanında tartışmalar sürmekte, öğretmen yetiştiren kurumlarla ilgili önemli sorunlar, düzensizlik ve plansızlıklar gündemden düşmemektedir. Bu bağlamda 17 Nisan 1940 tarihinde kurulan; köye öğretmen yetiştirme ve köylüyü aydınlatma amacı güden, Türkiye’ye özgü "Köy Enstitüleri" anımsanmayı hak edecek düzeydedir. Köy enstitülerini önemli kılan; "iş içinde iş için eğitim" ilkesidir. Diğer yandan öğretmenlerin görev yapacakları koşullara ve eğitsel gereksinimlere göre hazırlanmaları da en önemli etkenlerdendir. Öğrenim sürecindeki tüm etkinliklerin düzenlenmesi, beceri ve uygulanan eğitim sisteminden beklentiler bu okulların; özgün ve nitelikli kurumlar olarak gündemdeki yerini korumasını sağlamıştır.

Rapora ulaşmak için tıklayınız.


Yayın Tarihi: 17.4.2015


Son Eklenenler

Pathways to a Common Future: Youth Perspectives on Turkey - Israel

Pathways to a Common Future: Youth Perspectives on Turkey - Israel



Türkiye’nin Sorunları ve Gelecek Perspektifi

17 Mart 2016 tarihinde APM (Ankara Politikalar Merkezi)'de "Türkiye’nin Sorunları ve Gelecek Perspektifi" başlıklı bir toplantı düzenlenmişt...



Türk Dış Politikası

10 Şubat 2016 tarihinde APM (Ankara Politikalar Merkezi)'de "Türk Dış Politikası" başlıklı bir toplantı düzenlenmiştir.



EU-Azerbaijani Relations: Thinking of a Culture of Human Rights in a Partnership Relation

The situation of human rights and fundamental freedoms in Azerbaijan has been deteriorating as the country has raised its profile in the ene...